Skip to main content
Marknadsföring

Tillväxt på tiktok idag (2023)

By 2023-02-12februari 20th, 2023No Comments

Vill du lära dig hur du kan få 1000 följare på TikTok?

Jag förstår dig. Vi skriver om tips för att få fler följare, men om du inte vill följa dessa köp tiktok följare

TikTok är den sociala plattformen för delning av korta videor. Med över 1 miljard användare har många varumärken hoppat på för att locka TikTok-följare, bygga varumärkesmedvetenhet och skjuta upp sin trafik.

Om du har en effektiv och upprepbar process för att få 1 000 TikTok-följare för dina klienter är din agentur garanterad att växa.

Problemet är att lära sig hur man exploderar på TikTok inte alltid är lätt.

Därför har vi skapat denna guide.

Låt oss börja med den första milstolpen som varje agentur strävar efter för sina klienter: att få tusen följare.

När du får 1 000 följare på TikTok

När du når 1 000 följare på TikTok låser kontona upp verktyget ”LIVE”. Detta gör att de kan sända livevideor och ta tillvara på extra funktioner som:

LIVE frågor och svar

LIVE gåvor

Gå LIVE tillsammans

LIVE händelser

LIVE donationer

TikTok-konton med minst 1 000 följare kan också lägga till länkar i sin bio. Detta är användbart för att omvandla TikTok-följare till webbesökare.

Att nå den 1 000 följarmilsten gör det också enklare att få fler likes, öka antalet visningar och snabbt dra till sig nya följare. Du behöver bara skala din strategi och följa dina resultat för att genomföra ständiga förbättringar.

Utvärdering av utmaningar att få 1000 följare på TikTok

Som en digital marknadsföringsbyrå är det viktigt att du är medveten om de utmaningar som finns mellan dig och dina klients mål.

När det gäller TikTok kan utmaningar betyda två olika saker: TikTok-utmaningarna som du kan delta i och marknadsföringsutmaningarna som du behöver övervinna.

TikTok-utmaningar

TikTok-utmaningar samlar samhället – ökar samarbetet mellan individuella användare, influencers och varumärken.

De flesta av dessa utmaningar är designade för underhållning av TikTok-användare. Det betyder att delta i dem inte har en tydlig marknadsfördel för din klient.

Optimer dina videor för sök

Enligt senaste uppdateringar och företagsrapporter om TikTok är det uppenbart att många ser plattformen som en videosökmotor och TikTok strävar efter att vara just det. Som skapare betyder detta att du bör ta specifika steg för att säkerställa att dina videor är optimerade för sök, så att TikTok kan få ditt innehåll i rätt händer (eller, i det här fallet, de rätta ögonen). Prova att göra följande när du lägger ut nytt innehåll:

Gör nyckelordsforskning inom plattformen innan du skapar. Veta vad användare söker efter så att du kan skapa videor som rör samma ämne.

Lägg till lämplig text på skärmen för att ge TikTok en bättre idé om vad ditt innehåll handlar om.

Lägg till stängda textningar för hörselskadade. Och ja, ta dig tid att redigera dem för noggrannhet.

Se till att skriva en gripande bildtext (under din video) som ger mer insikt i din TikTok.

Använd specifika, nischrelaterade hashtags för att hjälpa TikTok att sortera ditt innehåll och distribuera det till rätt målgrupp. Undvik allmänna hashtags som #FYP och #TikTok.

Bli bekant med dina analyser

Observera inte siffrorna överdrivet, men lär dig vad dina analyser betyder och hur de kan hjälpa dig att förbättra ditt innehåll över tiden. Nedan finns några analyser som du bör ta särskild notis om.

Sparar och delningar – de bästa videoklippen på TikTok är de som du inte kan låta bli att dela med dina vänner eller de som du behöver spara på grund av deras värde. Lägg särskild uppmärksamhet på dina TikTok-videor som får ett rimligt antal delningar och sparar och försök att tillämpa det du gjorde bra på kommande innehåll.

Genomsnittlig visningstid och hela videon sedda – dessa två mätningar kan hjälpa dig att bättre förstå hur du håller ditt publiks uppmärksamhet, men kan också hjälpa dig att avgöra hur långa dina TikTok-videor bör vara.

Nya följare – naturligtvis är det viktigt att notera videoklippen som gör att människor trycker på följ-knappen. Vad som är viktigare är dock att fortsätta skapa samma typ av innehåll som inspirerade dem att följa från början (tro oss, de söker efter det).

5 tips for att öka antalet följare på TikTok

  1. Skapa högkvalitativt innehåll som är underhållande och engagerande.
  2. Använd relevanta hashtags för att nå en bredare publik.
  3. Samarbeta med andra användare och influencers för att bygga din publik.
  4. Använd TikTok-utmaningar och tendenser för att engagera din publik.
  5. Var aktiv på plattformen och posta regelbundet för att hålla din publik engagerad.

5 tips för att öka antalet gillanden på TikTok

  1. Skapa högkvalitativt innehåll som är unikt och engagerande.
  2. Använd relevanta hashtags för att nå en bredare publik.
  3. Interagera med din publik genom att besvara frågor och kommentarer.
  4. Använd TikTok-utmaningar och tendenser för att engagera din publik.
  5. Var aktiv på plattformen och posta regelbundet för att hålla din publik engagerad.

TikTok har blivit en av de mest populära sociala medieplattformarna i världen och det är därför viktigt för varumärken att närvara på den plattformen för att nå ut till en bred publik. TikTok har en ung och engagerad användarskara, vilket gör det till ett utmärkt verktyg för att nå den här målgruppen.

TikTok tillåter varumärken att skapa kreativa och roliga videor som fångar användarnas uppmärksamhet och stärker deras varumärkesbild. TikTok har också en unik algoritm som föreslår videor för användare baserat på deras intressen, så varumärken har stor chans att nå rätt målgrupp.

Sammanfattningsvis är TikTok ett viktigt verktyg för varumärken som vill nå en bred publik, särskilt den unga och engagerade användarskaran, och skapa en stark och minnesvärd varumärkesbild.